Arhivă

Revista Română de Informatică și Automatică / Vol. 21, Nr. 4, 2011


INFORMATION LITERACY INSTRUCTION, AN IMPORTANT TOOL TO EDUCATE THE ACADEMIC LIBRARY USERS

Doina BANCIU, Agnes ERICH

Rezumat:

În prezent, societatea are de a face din ce în ce mai mult cu un mediu digital, al cărui impact poate fi observat în toate sectoarele vieţii sociale şi economice şi care a influenţat de asemenea şi pregătirea universitară. Astfel, este necesar să se introducă în procesul de formare, indiferent de domeniu, un curs de alfabetizare în domeniul informării şi documentării pentru dezvoltarea cunoştinţelor teoretice şi a aptitudinilor practice referitoare la fabricarea, prelucrarea şi comunicarea informaţiei. Biblioteca universitară joacă un rol important în domeniul cercetării ştiinţifice, oferind sprijin educaţional pentru universităţi în atingerea obiectivelor acestora. Instruirea privind alfabetizarea în domeniul informării trebuie să fie unul dintre cursurile oferite de către bibliotecile universitare al căror scop este acela de a-şi educa utilizatorii să facă faţă unei societăţi bazate pe cunoaştere. În această lucrare am încercat să demonstrăm importanţa alfabetizării în domeniul informării şi documentării ca un instrument important în informarea utilizatorilor bibliotecii universitare despre colecţiile sale, servicii şi alte activităţi, cu scopul de a-i stimula să folosească biblioteca pentru a-şi consolida şi dezvolta procesele de învăţare şi cercetare ştiinţifică. De asemenea, bazându-ne pe chestionarele completate de studenţi de la Universitatea Valahia din Târgovişte am încercat să obţinem un feedback privind aşteptările lor referitoare la utilizarea bazelor de date online.

Cuvinte cheie:
alfabetizarea în domeniul informării, bibliotecă universitară, baze de date online, societatea cunoaşterii.

Vizualizează articolul complet:

CITAREA ACESTUI ARTICOL SUNT URMĂTOARELE:
Doina BANCIU, Agnes ERICH, „INFORMATION LITERACY INSTRUCTION, AN IMPORTANT TOOL TO EDUCATE THE ACADEMIC LIBRARY USERS”, Revista Română de Informatică și Automatică, ISSN 1220-1758, vol. 21(4), pp. 5-12, 2011.