Arhivă

Revista Română de Informatică și Automatică / Vol. 18, Nr. 2, 2008


EVALUAREA INFORMATIVĂ A UTILIZABILITĂȚII UNUI SCENARIU DE ÎNVĂȚARE A CHIMIEI IMPLEMENTAT PE 0 PLATFORMĂ EDUCAȚIONALĂ DE REALITATE ÎMBOGAȚITĂ

Dragoș Daniel Iordache, Costin Pribeanu, Alexandru Balog

Rezumat:

Evaluarea formativă are ca scop identificarea problemelor de utilizabilitate cât mai devreme și este utilă în dezvoltarea sistemelor interactive, caracterizate prin tehnici de interacțiune inovative. Combinația realului cu virtualul din sistemele de realitate îmbogățită necesita tehnici de interacțiune specifice, care trebuie testate cu utilizatori pentru a evita probleme de utilizabilitate. Acest articol prezintă o abordare în evaluarea formativă a unui scenariu de invățare a chimiei pentru școala generală, implementat pe o platfomă educațională, bazată pe realitate îmbogățită. Abordarea integrează două metode de evaluare: inspecția de utilizabilitate și testarea cu utilizatori. Scenariul a fost testat mai întâi cu un număr mic de utilizatori, în timpul unei școli de vară, cu scopul de a obține un feedback rapid de la elevi având cunoștințe bune de chimie. Apoi, testarea a fost repetată în condiții diferite și cu un număr mai mare de utilizatori reprezentativi. În acest articol, vom descrie ambele experimente și vom compara rezultatele obținute prin cele douii metode.

Cuvinte cheie:
proiectare centrată pe utilizator, utilizabilitate, evaluare formativă, realitate imbogățită.

Vizualizează articolul complet:

CITAREA ACESTUI ARTICOL SUNT URMĂTOARELE:
Dragoș Daniel Iordache, Costin Pribeanu, Alexandru Balog, „EVALUAREA INFORMATIVĂ A UTILIZABILITĂȚII UNUI SCENARIU DE ÎNVĂȚARE A CHIMIEI IMPLEMENTAT PE 0 PLATFORMĂ EDUCAȚIONALĂ DE REALITATE ÎMBOGAȚITĂ”, Revista Română de Informatică și Automatică, ISSN 1220-1758, vol. 18(2), pp. 5-14, 2008.