Archives
Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control / Vol. 17, No. 3, 2007
MODEL DE EVALUARE A ÎNCREDERII ÎN UTILIZAREA COMERȚULUI ELECTRONIC
Alexandru Balog, Revișoara Rădulescu
În această lucrare, se prezintă un model conceptual de evaluare a încrederii în utilizarea comerțului electronic. Modelul propus integrează concepte din diferite discipline și domenii de cercetare, cum sunt: managementul și marketingul serviciilor, calitatea sistemelor și produselor software, interacțiunea om-calculator, studii sociologice și psihologice privind comportamentul și motivația acceptanței noilor tehnologii. Modelul conceptual are drept scop operaționalizarea conceptului de încredere on-line pentru ca acesta să poată fi studiat și utilizat pentru a ghida proiectarea și realizarea sistemelor de comerț electronic. Dimensiunile identificate în model vor fi operaționalizate prin declarații și/sau întrebari care sunt măsurate pe diferite scale de măsurare. în funcție de posibilitățile de cuantificare, pentru unele dimensiuni, se vor defini și indicatori cantitativi.
Keywords:
Încredere, calitatea site-ului web, calitatea informațiilor, comerț electronic, acceptanța tehnologiilor.
CITE THIS PAPER AS:
Alexandru Balog,
Revișoara Rădulescu,
"MODEL DE EVALUARE A ÎNCREDERII ÎN UTILIZAREA COMERȚULUI ELECTRONIC",
Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control,
ISSN 1220-1758,
vol. 17(3),
pp. 45-56,
2007.