miercuri , 2 decembrie 2020
roen

Studiul variantei optime de sporire a capacității de circulație a secțiilor feroviare care tranzitează Carpații Meridionali

Adrian Bituleanu
adrianbituleanu@yahoo.com
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S. A.

Rezumat: În această lucrare se studiază alternativele pe care le are Compania Națională de Căi Ferate .CFR” S. A. pentru suplimentarea capacității de circulație feroviară a secțiilor de circulație care traversează Carpații Meridionali. Decizia se impune ca urmare a trecerii prin Románia a două coridoare feraviare: coridorul IV (de la vest la est) și coridorul IX (de la suc la nord). Ambele
coridoare traversează Carpații Meridionali.

Decidentul trebuie să analizeze alternativele tehnice care permit creșterea capacității de transport a acestor linii:

  • o alternativă o reprezintă dublarea sau triplarea liniei de cale ferată existentă între București și Ploieşti;
  • cealaită soluție constă în asigurarea circulației acestor trenuri pe Valea Oltului (Bucureşti-Piteşti-Rm. Vîlcea-Sibiu).

Cuvinte cheie: alternativă, arbore de decizie, criteriu de evaluare, risc, scor.

Vizualizează articolul complet

COORDONATELE PENTRU CITAREA ACESTUI ARTICOL SUNT URMĂTOARELE:
Adrian Bituleanu, Studiul variantei optime de sporire a capacității de circulație a secțiilor feroviare care tranzitează Carpații Meridionali, Revista Română de Informatică şi Automatică (Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control), ISSN 1220-1758, vol. 19(2), pp. 69-76, 2009.