Carmen-Elena CÎRNU, Carmen-Ionela ROTUNĂ
Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică ICI − București
carmen.cirnu@ici.ro; carmen.rotuna@ici.ro
Rezumat: În acest moment, implementarea serviciilor publice electronice transfrontaliere reprezintă o prioritate a administrațiilor publice la nivel european pentru accelerarea dezvoltării economice. În prezent, există încă bariere tehnice, administrative și juridice care împiedică întreprinderile și cetățenii să acceseze servicii electronice în și din alte țări. Utilizarea tehnologiilor digitale este o parte integrantă a strategiilor de modernizare și inovare din statele membre. Principiul „o singură dată” (OOP) este unul dintre principiile cheie propuse pentru dezvoltarea serviciilor electronice, promovând în același timp cooperarea transfrontalieră între autorități. Proiectul The Once-Only Principle Project (TOOP), susține eforturile UE de a acorda fiecărui cetățean european niveluri similare de experiențe și drepturi digitale, prin dezvoltarea unei arhitecturi federalizate OOP și pilotare.
Cuvinte cheie: eServices, eGovernment, OOP, reutilizarea datelor, servicii publice transfrontaliere, interoperabilitate.
Vizualizează articolul complet
COORDONATELE PENTRU CITAREA ACESTUI ARTICOL SUNT URMĂTOARELE:
Carmen-Elena CÎRNU, Carmen-Ionela ROTUNĂ, Servicii electronice transfrontaliere pentru administrația publică bazate pe principiul „Once-Only”, Revista Română de Informatică şi Automatică (Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control), ISSN 1220-1758, vol. 30(4), pp. 99-110, 2020. https://doi.org/10.33436/v30i4y202008