mat. Angela Ioniţă
ing. Marius Niţu
ing. Romeo Ilie
Institutul de Cercetări în Informatică
Rezumat: Geographical Information Systems (GIS) au fost aplicate prin tradiţie în sectorul public şi servicii. Acest “prim val” de aplicaţii implică cercetări operaționale. Dezvoltarea aplicaţiilor în sectorul particular permite factorilor de decizie să se bazeze pe un număr de factori precum lipsa de date comerciale din sursele guvernamentale. Pe termen scurt, lipsa de pe piaţă a fost completată de agenţiile de servicii de date, care fac analiza vânzărilor considerând planificarea, localizarea magazinelor de vânzare cu amănuntul ca o aplicaţie a sistemelor suport de decizie (SSD) de marketing. Acest articol argumentează că a venit momentul pentru ca “al doilea val” GIS să devină o realitate. Factorii de decizie pot să sporească utilizarea informaţiei interne de marketing, existente prin integrarea de surse externe de date şi prin afişarea rezultatelor prin intermediul unui mediu GIS. Concluziile articolului sugerează că managerii de marketing se pot aştepta la o combinație între SSD (sau chiar Executive Information Systems = EIS) şi GIS (Geographical Information System). Managerii SI (System Information) nu vor avea decât să se asigure că acest tip de combinaţie s-a consumat în contextul unei strategii de management informaţional.
Cuvinte cheie: Geographical Information System (GIS), Executive Information System (EIS), Information System (IS), Management Information System (MIS), Sistem Suport de Decizie (SSD), marketing.
Vizualizează articolul complet
COORDONATELE PENTRU CITAREA ACESTUI ARTICOL SUNT URMĂTOARELE:
Angela Ioniţă, Marius Niţu, Romeo Ilie, O posibilă abordare a utilizării sistemelor suport de decizie de marketing bazate pe GEOGRAPHICAL INFORMATION SYSTEMS (GIS), Revista Română de Informatică şi Automatică (Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control), ISSN 1220-1758, vol. 3(3), pp. 45-48, 1993.