joi , 20 septembrie 2018
roen

INTERNETUL ÎN SPRIJINUL MANAGEMENTULUI INSTITUȚIILOR DIN CULTURĂ

Art. 03 – Vol. 24 – Nr. 4 – 2014

Bogdan-Emil STROE
Bogdan.stroe@rotld.ro

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti

Rezumat: În prezent trăim cu toţii într-o eră a societăţii informaţionale şi a Internetului care se află într-o dezvoltare continuă. Numărul oamenilor care se conectează la Internet se măreşte pe zi ce trece, iar accesul la Internet creşte rapid peste tot în lume. Astfel, ne confruntăm cu o tendinţă din ce în ce mai clară de transpunere a tuturor activităţilor în mediul virtual, de la socializarea între oameni, la mediul de afaceri, de comunicare sau de cercetare, care se desfăşoară online cu acces mult mai rapid la informaţie, până la modalităţi de petrecere a timpului liber, de exemplu prin televiziunea online sau bibliotecile digitale. Toate aceste lucruri sunt interconectate într-un cadru comun virtual şi global, denumit Internet, cu acces liber pentru oricine indiferent de localizarea în lume. Acest lucru se traduce într-o provocare pentru viitorul societăţii informaţionale şi al Internetului, unde toate entităţile şi persoanele trebuie să ţină pasul cu noile tehnologii pentru a fructifica anumite avantaje şi beneficii cum ar fi accesul rapid la informaţie, canale de comunicare mult mai rapide, transpunerea cât mai multor activităţi în mediul online (de exemplu, efectuarea plăţilor, cumpărături online, socializare, televiziune, comunicare la distanţă), accesul la servicii publice şi private, creşterea gradului de cunoaştere şi de informare continuă (publicaţii online, cărţi digitale, biblioteca digitală, ştiri online, etc.).

Cuvinte cheie: Internet, tehnologie, societate informaţională, management, cultură, management cultural, instituţii culturale, acces la informaţie, mediu virtual, afaceri online, socializare, comunicare, digital, avantaje, beneficii, servicii publice şi private, cunoaştere, informare continuă, e-learning.

Vizualizează articolul complet