Trends in the Development of eBusiness

Timp de treizeci de ani (din 1990), Internet-ul a fost o rețea de calculatoare fără specific comercial, finanțată de guvernul S.U.A. şi considerată a fi un instrument modern, destinat facilitării activităţii de cercetare. Pe la mijlocul anilor 80, National Science Foundation a creat o reţea cu posibilități de transmisie de mare viteză, ceea ce a permis celorlalte rețele să fie conectate la Internet. Până în 1991, a fost riguros respectată regula conform căreia reţelele de calculatoare nu erau folosite în scop comercial. Abandonarea acestei reguli a condus la crearea World Wide Web.

Foarte rapid a fost remarcat enormul potenţial adus în dezvoltarea unei afaceri prin transformarea sa într-o parte integrantă dintr-o rețea şi au apărut noi idei de utilizare a acesteia. Au apărut noi concepte, cum ar fi cel de afacere electronică (eBusiness) sau comerţ electronic (eCommerce), ca fiind alternative electronice ale modului tradițional de a face afaceri sau comerț. Comerţul electronic a fost definit pur şi simplu prin cumpărarea şi vânzarea de informații, produse şi servicii prin intermediul unei reţele de tip Internet.

Afacerile electronice nu sunt doar o modă; ele reprezintă o abordare revoluţionară a conceptului de a “face” afaceri. Apar modificări în modul în care este utilizată informaţia, în care se contactează clienții, furnizorii şi angajaţii, în marketing, în modul de promovare etc.

Soluţiile pentru eBusiness trebuie să facă faţă cu succes unor noi provocări, cum ar fi:

  • definirea de noi modele pentru funcționarea unei afaceri;
  • posibilitatea de a lucra în reţele foarte diversificate din punct de vedere fizic – B2B (business-to-business);
  • necesitatea de a individualiza consumatorul – B2C (business-to-customer);
  • asigurarea securității tranzacţiilor atât în cazul B2B, cât şi în cazul B2C.
    […]

View full text

CITE THIS PAPER AS:
***, Tendințe în dezvoltarea eBusiness, Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control, ISSN 1220-1758, vol. 12(4), pp. 64-67, 2002.