Stimulating eBusiness Adoption in South Eastern Europe

După recenta criză a dot.com, afacerile electronice (eBusiness) sunt văzute, în prezent, ca o inovare fundamentală a afacerilor. În primul rând, este vorba de întreaga afacere, nu doar de tehnologie, deoarece toată firma trebuie să se ridice la un nou nivel de acţiune substanţial diferit, care este global, bazat pe reţele şi pe cunoaştere. În al doilea rând, este vorba de inovare deoarece apelează la noi modalități de funcționare a structurilor, proceselor şi strategiilor dintr-o afacere. În sfârşit, este fundamental pentru că trebuie să devină o realitate profundă în operaţiile de zi cu zi ale tuturor companiilor, nu doar ca ceva special, de “pus în vitrină”.

Consorţiul ENLARGE promovează conştientizarea oportunităţilor şi provocărilor eBusiness-ului în Europa de sud-est la nivel micro, adresându-se direct managerilor afacerilor întreprinderilor mici și mijlocii (IMM). IMM-urile est-europene sunt sub presiunea schimbării şi creşterii, în special, în vederea aderării țărilor din regiune la Uniunea Europeană. Ratând începutul în vogă al comerțului electronic, aceste țări au 0 oportunitate unică de a evita capcanele şi de a trece direct la eBusiness ca o inovare fundamentală a afacerii. În acest scop, 8 universități şi institute de cercetare lucrează împreună pentru a implementa ENLARGE, un proiect provocator, finanţat de Comisia Europeană în cadrul programului IST (Information Society Technologies). ALBA (Grecia), în cooperare cu PLANET ERNST & YOUNG (Grecia), INSEAD (Franţa), CLPP (Bulgaria), Universitatea din Cipru, ICI (România), Universitatea din Maribor (Slovenia) şi LKAEM (Polonia) au elaborat materiale de instruire şi susțin seminare pentru conducerea executivă a IMM, adaptate la condiţiile de piaţă locale, pentru a stimula adoptarea eBusiness-ului. […]

View full text

CITE THIS PAPER AS:
***, Stimulating eBusiness Adoption in South Eastern Europe, Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control, ISSN 1220-1758, vol. 12(4), pp. 63, 2002.