Ce este eStrategy?

Termenul de eStrategy este folosit în diferite contexte. Toată lumea îl foloseşte, începând cu cei care fac parte din consiliile de conducere, până la consultanții în domeniu. Dar, ce este eStrategy şi ce se ascunde cu adevarat în spatele acestui termen?

Cu toate că este destul de dificil să se dea o definiţie precisă pentru eStrategy, dat fiind faptul că acest termen este folosit într-un număr mare de contexte, se poate spune că:

  • eStrategy reprezintă “puntea” dintre strategia unei afaceri şi soluţiile tehnologice alese pentru punerea ei în practică [1]. Pentru ca o afacere să obţină valoare prin aplicarea tehnologiei, elementul critic este să se înțeleagă modul în care aceasta poate fi folosită pentru a crea valoare şi pentru a susţine strategia de dezvoltare a afacerii respective;
  • eStrategy integrează o afacere şi un context tehnologic cu o viziune a viitorului [1].

Dacă se doreşte aprofundarea problemei, se poate spune că eStrategy reprezintă strategia “din spatele” eBusiness. Dar ce este eBusiness? IBM a dat următoarea definiţie: în modul cel mai simplist, eBusiness înseamnă utilizarea tehnologiilor Internet pentru a îmbunătați şi a transforma procesele cheie dintr-o afacere [3]. Încercând generalizarea şi completarea definiției precedente, se poate spune că eBusiness reprezintă utilizarea tehnologiei informaţiei pentru a îmbunătăţi şi transforma procesele cheie dintr-o afacere.

[…]

Vizualizează materialul complet

COORDONATELE PENTRU CITAREA ACESTUI MATERIAL SUNT URMĂTOARELE:
***, Ce este eStrategy?, Revista Română de Informatică şi Automatică (Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control), ISSN 1220-1758, vol. 12(4), pp. 74-75, 2002.