Art. 02 – Vol. 27 – Nr. 2 – 2017
Constanţa Zoie RĂDULESCU
radulescu@ici.ro
Delia Mihaela RĂDULESCU
delia.radulescu@ici.ro
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti
Rezumat: Evaluarea serviciilor cloud şi a furnizorilor de servicii cloud devine o problemă complexă în principal datorită existenţei unui număr mare şi în continuă creştere a furnizorilor pe piaţa cloud, a nivelului de calitate şi preţ diferite a serviciilor furnizate de aceştia. Pe baza evaluării atributelor serviciilor cloud, un utilizator va putea să selecteze din mulţimea de furnizori de cloud pe acela care îndeplineşte cel mai bine cerinţele sale. În articol se analizează atributele indexului de măsurare servicii cloud (Service Measurement Index – SMI) şi se realizează o clasificare a atributelor în atribute cantitative şi calitative. Apoi se prezintă atributele evaluate în cadrul acordului privind nivelul de furnizare a serviciilor cloud (Service Level Agreement – SLA) în funcţie de tipul de cloud: software ca serviciu (Software as a Service – SaaS), infrastructură ca serviciu (Infrastructure as a Service – IaaS) şi platforma ca serviciu (Platform as a Service – PaaS). În final se formalizează modul de calcul pentru atribute cantitative importante de evaluare a serviciilor cloud.
Cuvinte cheie: Evaluare, Cloud Computing, atribute, calitate, index de măsurare serviciu, metrici, acord nivel, servicii cloud.