Doina BANCIU1, Benedict Valentine ARULANANDAM2, Trymore MUNHENGA3, Larisa IVASCU4
1 Academia Oamenilor de Știință din România
2 Sunway College (KL), Malaysia
3 Journey with our Communities, Cambodia
4 Universitatea Politehnica Timișoara
banciudoina@gmail.com, benedicta@sunway.edu.my, trymre@gmail.com, larisa.ivascu@upt.ro
Rezumat: Această cercetare adoptă o abordare exploratorie pentru a evalua educația privind alfabetizarea financiară digitală și impactul acesteia asupra cunoștințelor financiare și comportamentului financiar al locuitorilor din mediul rural. S-au selectat satele din provincia Siem Reap pentru furnizarea educației financiare digitale și măsurarea alfabetizării financiare digitale pentru a determina impactul pe care îl au asupra reducerii sărăciei. Acest studiu arată că accesul la servicii de incluziune financiară s-a răspândit, iar nivelurile scăzute de alfabetizare și alfabetizarea financiară scăzută a indivizilor din satele selectate au contribuit la dezvoltarea obiceiurilor lor financiare nesustenabile, iar în final au condus la supraîndatorare. A fost introdusă o nouă abordare a economiei instituționale digitale ca instrument de evaluare a microfinanțării. Sunt evaluate instituționalizarea strategiilor de incluziune financiară pentru a încorpora alfabetizarea financiară și aderarea la legile piețelor financiare și comercializarea operațiunilor pentru a deschide calea spre bunăstarea financiară individuală, creșterea instituțională și dezvoltarea economică sustenabilă.
Cuvinte cheie: alfabetizare financiară digitală, incluziune financiară, microfinanțare, sărăcie, sustenabilitate.
Vizualizează articolul complet
COORDONATELE PENTRU CITAREA ACESTUI ARTICOL SUNT URMĂTOARELE:
Doina BANCIU, Benedict Valentine ARULANANDAM, Trymore MUNHENGA, Larisa IVASCU, Alfabetizare financiară digitală și microfinanțare în rândul comunităților defavorizate din Cambodgia, Revista Română de Informatică şi Automatică (Romanian Journal of Information Technology and Automatic Control), ISSN 1220-1758, vol. 32(4), pp. 77-92, 2022. https://doi.org/10.33436/v32i4y202207